Statystyki Rejestr zmian Mapa strony

O firmie

STATUT POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG W HRUBIESZOWIE

Powiatowy Zarząd Dróg w Hrubieszowie zwany dalej „PZD" jest jednostką organizacyjną Powiatu Hrubieszowskiego, działającą w formie jednostki budżetowej, utworzoną przez Radę Powiatu Hrubieszowskiego uchwałą nr VIII/33/99 Rady Powiatu w Hrubieszowie z dnia 29 kwietnia 1999r. w sprawie powołania Powiatowego Zarządu Dróg w Hrubieszowie. Siedziba PZD znajduje się w Hrubieszowie ul. Grabowiecka18b. Terenem działania PZD jest Powiat Hrubieszowski. PZD jest zarządem drogi, przy pomocy którego Zarząd Powiatu Hrubieszowskiego wykonuje obowiązki zarządcy dróg powiatowych - zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz.U. z 2018r. poz. 2068) oraz innych przepisów. PZD prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych dla jednostek budżetowych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077). Podstawą gospodarki finansowej PZD jest plan finansowy dochodów i wydatków. PZD prowadzi rachunkowość i sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami o rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej i finansach publicznych. Nadzór nad działalnością PZD sprawuje Zarząd Powiatu Hrubieszowskiego, zwany dalej Zarządem Powiatu.

Przedmiot i zakres działania.
Przedmiotem działania PZD jest zarządzanie, budowa, przebudowa, remonty, utrzymanie i ochrona w imieniu Powiatu Hrubieszowskiego dróg powiatowych parkingów, placów, obiektów inżynieryjnych, ciągów pieszych, ścieżek rowerowych, kanałów technologicznych oraz innych obiektów i urządzeń infrastruktury drogowej na terenie powiatu hrubieszowskiego
Do zadań PZD należy w szczególności:
1. Opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej.
2. Opracowanie projektów planów finansowych budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych.
3. Prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych.
4. Pełnienie funkcji inwestora.
5. Opracowanie dokumentacji technicznej na wykonanie robót drogowo-mostowych.
6. Organizacja i przeprowadzenie przetargów na roboty drogowe i mostowe dostawy i usługi.
7. Zlecenie wykonawstwa robót drogowych i utrzymanie dróg oraz zawieranie umów z wykonawcami.
8. Nadzór nad prowadzonymi robotami drogowymi i mostowymi.
9. Kontrola i odbiory robót drogowo-mostowych.
10. Finansowe i techniczne rozliczenie robót.
11. Utrzymanie i kontrola stanu dróg i obiektów mostowych w zakresie stanu utrzymania nawierzchni, utrzymania korpusu drogowego, poboczy oraz odwodnienia.
12. Utrzymanie i kontrola stanu oznakowania pionowego i poziomego dróg, a w szczególności w zakresie prawidłowości, zgodności z projektem, czystości i czytelności.
13. Opracowanie, zatwierdzenie projektów oznakowania dróg i oznakowania prowadzonych robót drogowo-mostowych.
14. Prowadzenie zagadnień dotyczących inżynierii i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
15. Wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg powiatowych w sposób szczególny.
16. Prowadzenie prawidłowej gospodarki zadrzewieniami przydrożnymi.
17. Dokonywanie okresowych przeglądów dróg i obiektów mostowych.
18. Przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników.
19. Przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogących powstać lub powstających w następstwie budowy lub utrzymania dróg.
20. Wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczenie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia.
21. Dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego.
22. Prowadzenie zagadnień związanych z ochroną dróg i obiektów mostowych a w szczególności:
-wydawanie i kontrola zezwoleń na budowę i przebudowę zjazdów z drogi,
-wydawanie opinii o lokalizacji obiektów budowlanych,
-wydawanie zezwoleń na przejazdy ponadnormatywne,
-ważenie pojazdów,
-wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
-pobieranie opłat i kar pieniężnych związanych z realizacją zadań zarządcy drogi.
23. Utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami powiatowymi.
24. Wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających na drogach powiatowych.
25. Prowadzenie zimowego utrzymania dróg, a w szczególności:
-opracowanie planów operacyjnych zimowego utrzymania dróg,
-zakup i gromadzenie materiałów do likwidacji śliskości,
-zawieranie umów na nośniki piaskarek i lemieszy odśnieżnych,
-naprawa i konserwacja sprzętu do zimowego utrzymania dróg,
-koordynacja działań zimowego utrzymania dróg,
-rozliczenie zimowego utrzymania dróg.
26. Uzgodnienie planów zagospodarowania przestrzennego.
27. Prowadzenie gospodarki gruntami znajdującymi się w pasie dróg powiatowych innych nieruchomości pozostających w zarządzie i użytkowaniu Powiatowego Zarządu Dróg.
28. Przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonanie zadań na rzecz obronności kraju.
29. Współpraca z samorządami gmin w zakresie utrzymanie i budowy dróg powiatowych.
30. Zbieranie danych o ruchu i zdarzeniach na drogach.
31. Prowadzenie zagadnień BHP, a między innymi:
-kontrola warunków pracy,
-szkolenie pracowników i prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
-wyposażenie pracowników w sprzęt ochrony osobistej i odzież roboczą,
-prowadzenie postępowań powypadkowych i dokumentacji wypadków przy pracy.
32. Prowadzenie spraw pracowniczych.
33. Prowadzenie spraw ekonomiczno - finansowych.
34. Prowadzenie ewidencji środków trwałych.
35. Nadzór nad stanem technicznym baz, budynków, sprzętu i pojazdów.
36. Prowadzenie właściwej gospodarki eksploatacyjnej sprzętu, pojazdów i budynków

Uchwała Nr 86/2019 Zarządu Powiatu w Hrubieszowie

Z dnia 11 czerwca 2019 r. w sprawie

zmiany regulaminu organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Hrubieszowie

 

Pracownicy Powiatowego Zarządu Dróg w Hrubieszowie

 

Stan zatrudnienia na dzień 01.11.2020r.

53 osób

-

pracownicy inżynieryjno - techniczni

10 osób

-

pracownicy administracyjni

6 osoby

-

kierowca operator - robotnik drogowy

23 osób

-

sezonowo zatrudnieni kierowcy, operatorzy i robotnicy drogowi - roboty publiczne, prace interwencyjne

25 osób